Achtergrondmuziek werkt ook goed in een bank
Klanten voelen zich comfortabel als er muziek speelt tijdens vertrouwelijke gesprekken. Zo blijkt uit onderzoek.
In zakelijke en serieuze retail heeft muziek een duidelijke
positieve invloed op de klantbeleving. Dat blijkt uit nieuw onderzoek
van Mood Media en Sacem, de Franse vereniging van componisten, auteurs
en muziekuitgevers.De studie 'De kosten van stilte 2017' peilde het verschil dat achtergrondmuziek maakt voor zowel klanten als personeel, in vijf verschillende type winkels in Frankrijk die voorheen geen muziek speelden, zoals banken, opticiens, apotheken en benzinestations.
Voor het onderzoek gaven meer dan 1.000 klanten en 50 medewerkers hun feedback zowel voor als na inzetten van achtergrondmuziek. Mood Media ontwierp muziekprogramma’s voor de verschillende winkeltypes. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut (LSA Studies) heeft de reacties van klanten, winkeleigenaren en het personeel gemeten.
Reacties
Een reactie posten